Kirjoittaja Aihe: Uusi pisto reitiltä "kunnan kämpälle"?  (Luettu 17606 kertaa)

TaRa

  • Teho Kelkkailija
  • ***
  • Viestejä: 94
Vs: Uusi pisto reitiltä "kunnan kämpälle"?
« Vastaus #10 : Helmikuu 02, 2010, 20:45:19 ip »
Moi. Täältä porkolanmäeltä tullaan kans lauantaina talkoisiin. Voisin ottaa semmoisen pikku kärrystä tehdyn reen mukaan, niin sais reittimerkit ja rautakangen sun muut matkaan. Ilmoitelkaahan kuka tiedätte lähtöaikaa täältä kirkolta ja mistä lähdetään. Ps. tämä foorumi on tervetullut piristys, jos vaikka tämän  avulla sais enemmän ajeluporukkaa kasaan. 

palkkionmetsästäjä

  • Teho Kelkkailija
  • ***
  • Viestejä: 604
Vs: Uusi pisto reitiltä "kunnan kämpälle"?
« Vastaus #11 : Helmikuu 03, 2010, 11:43:46 ap »
Lauantaina 6.2.2010  klo 11.00 Toholammin abc/st1 pihalta lähtö kunnankämpälle tehtävään reitin teko TALKOISIIN.
AV:llä(se entinen autofiksari) on kelkan reessä mukana reittimerkkejä ja opastetaulut ja nuolet, raivaus-saha,moottorisaha, kirves,vesuri, 2kpl lumilapiota,rautakanki,vasara ja nauloja.
Muut ottavat mukaan henkilökohtaisen työkalun, kirves tai vesuri ja omat eväät, kämpällä on tulipaikka.

Tara voi varmaan  ottaa em. tarvikkeita omaan rekeensä osan.

Mattiuu tieten lähtee vetäjäksi, kun tietää suunnitellun reitin kohdat.

Mukaan lähtijät voivat ilmoittautua tähän, ja jos on vielä jotain huomioitavaa asiassa siitä keskustelua vaan rohkeasti tähän.

Nyt kun saadaan uusi makkaranpaistopaikka, varmaan olisi meidän kelkkailijoiden syytä hommata tulevaisuudessa kunnankämpälle myös polttopuita, sitä ehditään suunnitella tuonnempana, mutta kuuluisi varmaan meidän toimenkuvaan.

MattiU

  • Administrator
  • Teho Kelkkailija
  • *****
  • Viestejä: 214
Vs: Uusi pisto reitiltä "kunnan kämpälle"?
« Vastaus #12 : Helmikuu 03, 2010, 15:02:02 ip »
Juu, lähden mielellään reitin näyttäjäksi, koska sen olen suunnitellut.  ;D  Kämppähän on paljolti ollut vain hiihtäjien käytössä ja siksi olenkin miettynyt, että itse kämpällä hiihtäjien mieliksi olen miettinyt sellaisen vaihtoehdon, että kelkkapaikka kämpän kupeessa tulee olemaan noin 20m- 30m päässä kämpästä puuladon lähettyvillä, että jos kaikki ei tykkää luonnossa kelkan äänestä ja pakokaasuista, niin ei tuotaisi sitä ihan siihen kämpän kupeeseen. Sitten molemmin puolin varoitukset hiihtäjille ja kelkkailijoille, missä kohtaa latu ja ura toisensa. Hiihtäjien suuressa suosiossa ole kämppä, tulee latu hongistosta kämpälle mitä käytetään aika paljon. No kaikki valkenee viimeistään lauantaina.  :) Tämä tältä erää...:)
Olen ehkä hidas, mutta edelläsi

RikuN

  • Aktiivinen Kelkkailija
  • **
  • Viestejä: 50
Vs: Uusi pisto reitiltä "kunnan kämpälle"?
« Vastaus #13 : Helmikuu 03, 2010, 23:46:59 ip »
Mukana!

MattiU

  • Administrator
  • Teho Kelkkailija
  • *****
  • Viestejä: 214
Vs: Uusi pisto reitiltä "kunnan kämpälle"?
« Vastaus #14 : Helmikuu 06, 2010, 18:09:51 ip »
Mahtavaa!  ;D Hienossa yhteishengessä kävimme luomassa uuden reitin Toholammin maisemiin. Tokojan nevan reunasta "kunnan kämpälle" ja sieltä läpivienti Raikonharjun kupeeseen Ullavan puolelle reittiä. Talkoissa merkkasimme uutta reitti ja muitakin reittiä, sitten tampattiin ja raivattiin puut ja risut ja lopputuloksena hieno uusi reitti.  :D Suuret kiitokset avusta Teemu Hietala:lle reitin läpiviennin varmistamiseksi. Ei muuta kuin sitten KOMMENTTIA mitä mieltä on porukka on reitistä, uusilta ja reitin kokeneilta. Itse olen ainakin todella tyytyväinen!!!!  ;D
Olen ehkä hidas, mutta edelläsi

TaRa

  • Teho Kelkkailija
  • ***
  • Viestejä: 94
Vs: Uusi pisto reitiltä "kunnan kämpälle"?
« Vastaus #15 : Helmikuu 06, 2010, 19:31:40 ip »
Samoilla linjoilla Mattiuu:n kanssa. Saatiin hieno vaihtoehtopätkä lampin ja ullavan välille. Sen helekutin ison ojan (lue kanava) umpeenluonti kenttälapiolla otti kyllä käsivarsien päälle. Muistetaanhan olla ajamatta hiihtoladuilla siinä kunnan kämpän ympäristössä niin ei tule sanomista. Eikai tässä kummempaa,pankaahan muutkin kommenttia.

RikuN

  • Aktiivinen Kelkkailija
  • **
  • Viestejä: 50
Vs: Uusi pisto reitiltä "kunnan kämpälle"?
« Vastaus #16 : Helmikuu 06, 2010, 19:42:38 ip »
Oli kyllä iso oja sielä :)  Hyvä ura saatiin aikaiseksi ja mukava talkoopäivä muttenkin. Samoilla linjoilla TaRa:n kans, että muistakaa varoa hiihtäjiä kämpän läheisyydessä ja ajakaa vain kelkkauraa pitkin. Ei siis hiihtolatuja!

lynx400

  • Vieras
Vs: Uusi pisto reitiltä "kunnan kämpälle"?
« Vastaus #17 : Helmikuu 06, 2010, 20:04:04 ip »
aamulla lähin ajeleen sykäräisestä lampille päin kelkalla niin joutu vähän reitti hukaan sielä nevalla kun ei ollut merkkejä mailla eikä halmeilla :o ja pörrätiin varmaa tunnin ajan sielä ja ehitii mihin se reitti meneee :-\  ja sittehän se löyty ajetiin pikitielle purontakasen kohilla ja tietä pitkin st1 lle lampille  ;D  mut takas tullessa oli merkattu reititti hyvin :) ja kävätiin sit kunnankämpällä paistamas makkarat joskus puol viien maissa  8)

palkkionmetsästäjä

  • Teho Kelkkailija
  • ***
  • Viestejä: 604
Vs: Uusi pisto reitiltä "kunnan kämpälle"?
« Vastaus #18 : Helmikuu 08, 2010, 17:21:26 ip »
Karttaan olisi hyvä päivittää nyt uuden kunnankämpän kautta menevä reitti, olen sen jo itselläni oleviin "myymättömiin" karttoihin piirtänyt ohuellä mustalla tussilla ja käyn Sykäräisen nesteellä myynnissä oleviin karttoihin sen myös merkkaamassa.
Olihan se "Ullavan puoleinen" ko. reitin yhdyskohta vanhaan reittiin,,, tynnyrikallion nevan turvenevan reunasta tuohon kelkkareittiin "vanhaa talvitietä", yhtyy vanhaan reittiin tuossa kelkkareitin mutkassa? Reitti menee ilmeisesti kuvassa kunnankämpän "yläpuolelta"?
Siis nähdäksesi merkkamaani merkit pitää käydä klikkaamassa taas auki karttalinkit  tämän viestiketjun toisesta ja kolmannesta kirjoittamastani viestissä olevia karttalinkkejä.
Karttakuvassa oikealta tuleva "polku" on kelkkareitti, joka "kurvaa" polkua pitkin (mutkaa oikaistu kelkkareitin tekovaiheessa) vasemmalle alas kohti Ullavaa(välimatkamittakaavan kohdalta 0-500m)....Kelkkareitin mutkasta lähtee vanha talvitie kohti turvenevaa, siitä oikelle turvenevan  yli ja kunnankämpän "yläpuolelta" kuvassa näkyvän nevan(vihreä elue) yli kohti kuvassa näkyvää oikessa yläkulmassa olevaa nevaa(vihreä alue siitä jne.. menikö oikein. Ja tulipas taas sekavaa tekstiä, mutta ....ainakin itse ymmärsin selitykseni... ;D toisen pään risteyksen tiesinkin kohdan.
Myynnissä oleva kelkkareittikartta on pienessä mittakaavassa, että riittää kunhan on piirros "suunnilleen sinnepäin", pääasia että näkee ko. reitin olemassaolon.
Kartta>>>
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 08, 2010, 18:11:41 ip kirjoittanut palkkionmetsästäjä »

RikuN

  • Aktiivinen Kelkkailija
  • **
  • Viestejä: 50
Vs: Uusi pisto reitiltä "kunnan kämpälle"?
« Vastaus #19 : Helmikuu 08, 2010, 22:19:04 ip »
Kyllä se menee melkein tuolla tavalla. Paitsi Tynnyrikallion nevalla ei mennä nevan poikki. Hieman ennen talvitien loppua oikaistiin oikealle rämeikön läpi (n.50m) siihen turvenevan oikeaan reunaan ja reitti menee siis nevan reunaa pitkin. Pitääpäs tosiaan päivittää vastaan tulevat kartat tuolta osin!