Tänään kävin työkkösellä lana perässä polkeen ensijäljen Sykäräinen-Raikonlampi (n. 32 km eestaas), kauemmaks ei olut asiaa kun kelkkassa valot hukassa ja hämärä alkoi laskeutua.
Kaatuneita puita piti muutama raivata moottorisahalla reitiltä sivuun, ja kaatuneita / kallistuneita jätkänristejä pystyttelin.
Takasi tullessa joutu sitte jalkamieheksi,,, vaihelaatikko sanoi työsopimuksensa irti, onneksi lähimmälle tielle ei tarttenu kävellä ku n. 1 km. josta soitin taksin kotiin.
Mutta joo kyllä noita reittejä saa käydä jokainen tahollaan hissukseen polkemassa, että pohjat ja erityisesti ojat saatais jäätyyn, nyt ojat on vielä aivan sulia.
Ps. Polkekaa urat ainakin sen kolme kelkanleveyttä, on tampparillakin sitte mukavempi lanailla kun molemmat telat olis kovalla pohjalla, kääntyy paremmin...kannattaa ottaa mukaan sen verran aikaa että joutaa nostella kaatuneet / kallistyneet jätkänristit pystyyn ja vielä jos mahdollista laittaa ne (sulaan) maahan asti nii pysys ehkä pitempään pystyssä.
Nii ja jonkunlainen saha tai kirves olis hyvä olla varusteena, jolla saa reiteille kaatuneet puut / oksat / risut raivattua pois.
Olispa kauhian mukava jospa näihin reitinhoitotalkoisiin osallistus muutkin ku yhden käden sormin laskettavissa olevat jokavuotiset aktiivit, pääsis meinaan jokainen hiukan vähemmällä raatamisella nauttimaan valmiista ja hyvin hoidetuista reiteistä.
Ps.Ps. Joet, järvet, lammet, yms. vesistöt eivät täällä vielä kestä, jää on ehkä n. 3-5 cm.
Toholammin alueella reittien jokiylitysten lähellä on joka paikassa kyllä maantiesilta, jonka kautta kannattaa kiertää ehdottomast, tämä sillan kautta ajo lienee sallittu poikkeama reitiltä, kun kerran vesistöt ei kestä.
Eiku kaikki vaan reitinpolkemiskunnostustalkoisiin... hopi,hopi