Viides lomapäivä pulkassa ja mites muuten kuin kelkkaillen
Ei kerennyt aamulla viel herätyskello soittaa, kun Jukka A rimpautti puhelimella ja kysy että jokos kohta startataan
Mikäs siinä mennään vaan, olihan siitä vähän puhetta. Rähmät silmistä pois ja eiku menoks. Suunnaks otettiin Nivala. Alkumatka soljui ripeästi eteenpäin mutta mitä kauemmas Toholammilta ni keskinopeus hidastui tuntuvasti ja ennen Maasydänjärveä Ajettiin jo korkeassa polvi asennossa ( onneks tuli armeijassa harjoiteltua tuota polviasento tekniikkaa ) Maasydämmellä Jukka jo karautti nuotiopaikalle mutta sain ylipuhuttua
, että josko grillattas vasta tullessa. Olin itse viel niin täynnä aamupalan jäljiltä.
Reitti tasoittui positiivisesti maasydämmeltä eteenpäin ja kun saavuttiin risteykseen joka erkani Nivalaa kohti reitti muuttui järkyttäväksi!!!!!!!!!! Pari kolme kilometriä ajettuamme pysähdyttiin ja Jukka ehdotti ,että josko käytäisiin vaikka autolla Nivalassa MYÖHEMMIN. Matkaa viel reilut 30km Nivalaan
Se sopi kyllä itselleni hyvin, olin jo niin monta kertaa nieleskellyt suuhun nousseen aamupalan uudestaan ( koitappa sylkäistä ulos kypärähuppu päässä). Reisjärven suunta osoittautui huomattavasti paremmaks . Täytyy kyllä ihmetellä mistä on Nivalalaisten sisuskalut tehty jos ajavat moisessa patikossa vai ajetaanko ne tyhjin vatsoin läpi
?? Reisjärvellä pulla kaffeet ja tankit täyteen ja kohti Lestijärveä . Pattia oli mutta hyvin kestettiin. Lestijärvellä lähimpään saareen ja nuotio palamaan ja eikun syömään . Vierähtihän siinä aikaa mutta kiire ei ollu. Masu täynnä kohti Kanasaarta hiljokseen ajellen ja loppumatka tulikin sitten lentäen Lampille. Nopeusrajoituksia noudattaen mutta ripeästi tasakaasulla
Kilometrejä kertyi noin 160. Hyvä reissu mutta tulihan tehtyä