Kirjoittaja Aihe: Metsänhoitotöitä uraston varrella!  (Luettu 5795 kertaa)

MattiU

  • Administrator
  • Teho Kelkkailija
  • *****
  • Viestejä: 214
Metsänhoitotöitä uraston varrella!
« : Tammikuu 18, 2015, 19:16:55 ip »
Viitasalon tieltä Ahonsalon tietä kohti alkaa metsätyöt 19.1.2015 tai vähän myöhemmin.
Ehkä samoilla paikoilla kuin toissavuonna. Puita ajetaan kumminkin alueelta Viitasalon suuntaan.
Omistaja meinasi mennä lumenkaatopuita hakemaan jo tulevalla viikolla.
Myöhemmin paikalle saapuu kuulemma Moto ja itse omistaja kuskaa puita kelkalla.
Niin kuin toissa vuonna, alueella pitää ajaa hiljaa. Vauhti on kuulemma aiheuttanut
reitille kuoppia ja vaikeuttanut tukkien kuskaamista. Itsessään myös vauhti aiheuttaa
vaaratilanteita. Pidetään siinä vauhti kurissa 20km/h - 30km/h, että saamme jatkossakin
käyttää kyseistä reittiä.
Uhkaus reitin sulkemisesta on annettu, jos ajot ei siinä parane.  ???
Olen ehkä hidas, mutta edelläsi

palkkionmetsästäjä

  • Teho Kelkkailija
  • ***
  • Viestejä: 604
Vs: Metsänhoitotöitä uraston varrella!
« Vastaus #1 : Tammikuu 18, 2015, 23:00:35 ip »
Muistaakseni tuossa kohtaan on jo asennettuna 20 km/rajoitus... Sovitaan ettei siinä sitten kuoviteta reittiä !!!!
Kyseinen (Maanomistaja) Kohta alkaa Toholammilta päin mennessä ullavanjärvelle n. vajaa kilsa ennen ullavanjärveä/Ennen Viitasalontietä.

MattiU

  • Administrator
  • Teho Kelkkailija
  • *****
  • Viestejä: 214
Vs: Metsänhoitotöitä uraston varrella!
« Vastaus #2 : Helmikuu 06, 2015, 13:33:36 ip »
Taas tykätty HUONOA!  :'(
Viime viikonloppuna tämä kyseinen metsänomistaja oli keskustellut kelkkailijoiden kanssa Ali-Haapalan kaupalla Sunnuntaina 1.2.2015.
Myöhemmin metsänomistaja oli tavannut erään henkilön. Tämä henkilö oli nähnyt samat kelkkailijat, kun oli menossa hiihtämään.
Hiihtäjä tykkäsi HUONOA näistä kelkkailijoista. Eksyneet kelkkailijat olivat ajaneet
hiihtäjän mukaan toista sataa ja joka mutka oikaistu sisäkurvista yleisellä tiellä.

Kelkkailijat ovat varmaan seuranneet järvellä hiihtouraa Viitasalon tielle, koska eivät ole osanneet oikeaa reittiä. Ei siinä mitään, mutta
kun joutuu kiertämään jostain muualta esim yleisen tien kautta, ajettaisiin silloin nätisti ja koko ajan tien oikealla puolella. Ihmiset katsovat varmasti enemmän pahalla
tällaisia tilanteita, missä kelkalla ei saisi ajaa ja vielä hurjastellaan.

Uhkasivat kohta sulkea reitti Viitasalon tieltä Ahonsalon tien suuntaan, jos ei tilanne siellä rauhoitu.
Ajetaan nätisti ja reittiä pitkin. Jos eksytään ajetaan siltikin nätisti. Kiitos...toivottavasti saadaan pitää reitti.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 06, 2015, 13:38:43 ip kirjoittanut MattiU »
Olen ehkä hidas, mutta edelläsi

TaRa

  • Teho Kelkkailija
  • ***
  • Viestejä: 94
Vs: Metsänhoitotöitä uraston varrella!
« Vastaus #3 : Helmikuu 06, 2015, 13:59:53 ip »
Miten ois Matti nyt se Ullavanjärven uran merkkaaminen, eikö sulla pitäs olla heijastin kepitkin valmiina >:( Osasyy tähän eksyilemiseen on tuo merkkaamattomuus. Ei ois palio vaadittu porata kepit sinne.

MattiU

  • Administrator
  • Teho Kelkkailija
  • *****
  • Viestejä: 214
Vs: Metsänhoitotöitä uraston varrella!
« Vastaus #4 : Helmikuu 07, 2015, 03:03:38 ap »
Minun muutamat risut meni järveen silloin yksi kevät,
mitkä RikuN kanssa laitettiin.  Ei niissä ollut edes kunnon
heijastimia.

Järven merkkaaminen ei kuulu ToMoKelle, joten voisin kysyä
asiasta yhdeltä Ullavalaiselta, että haluaako ne tehdä asialle
jotain. Keppejä saisi hyvin nyt sieltä Ahonsalon tien ja Viitasalon tien
väliseltä matkalta.
 
Ja tässä muuten ei ole nyt tykätty huonoa, että on joku on eksynyt
tai siitä, että sen takia on joutunut käyttämään yleistä tietä.
Olen ehkä hidas, mutta edelläsi

palkkionmetsästäjä

  • Teho Kelkkailija
  • ***
  • Viestejä: 604
Vs: Metsänhoitotöitä uraston varrella!
« Vastaus #5 : Helmikuu 17, 2015, 23:22:08 ip »
Metsäojitus alkaa kunnankämpän/ mahtavanbaanan ympäristössä...
Ahonsalontieltä kelkkareittiä aurataan ja liikennöivät koneet ajavat ojitusalueelta puut tuon kelkkareitti/ penkkatien varteen. (Pääasiassa aukovat vanhat ojat)
Metsänhoitoyhdistys otti asiassa yhteyttä, sanoin ohjeet että kelkkareitille ei moto katkoisi latvoja eikä muutakaan hakkuujätettä, ojat tulisi luiskata mahdollisimman loiviksi.
Homma alkaa ensiviikolla, eli viikolla 9;n. kelkkareitille aikoivat laittaa metsänhoitotyöstä varoittavat merkinnät, joten ajellaan siellä tarkkaavaisesti... :o

MattiU

  • Administrator
  • Teho Kelkkailija
  • *****
  • Viestejä: 214
Vs: Metsänhoitotöitä uraston varrella!
« Vastaus #6 : Helmikuu 18, 2015, 21:33:42 ip »
Hyvä että saivat sinut kiinni...olivat soittaneet kun olin unilla yövuoron jälkeen. :)
Olen ehkä hidas, mutta edelläsi